Inspiration
Inspiration
Bliv inspireret uden at hive penge op af lommen
Her finder du tips, tricks og værktøjer til en mere effektiv arbejdsdag.
Kig dig omkring eller tilmeld dig min gratis online miniworkshop og få værktøjer direkte i din indbakke.
Podcast: Styrk dine evner som facilitator
Podcast om Facilitering Vol. II.
Selvom mange af os bruger en stor del af vores arbejdsliv på at være til møder, så kan kvaliteten af møderne være meget svingende. De fleste af os har oplevet ineffektive møder, der trækker ud og dræner for energi.
Men sådan behøver det faktisk ikke at være. Med god mødefacilitering kan du sørge for, at jeres møder bliver både produktive og effektive ved at tage ansvar for mødet.
Podcast: Sådan bliver du en god facilitator
Facilitering kan bruges i mange forskellige arbejdssammenhænge. Det er et vigtigt redskab, der fx kan bruges til møder, workshops, konflikthåndtering, teambuilding, undervisning og meget mere. Formålet med facilitering er kort fortalt at få arbejdsprocesser til at glide nemmere. Facilitatoren kan fx sørge for at styre taletiden, holde processen på sporet, skabe engagement, hjælpe processen med at nå i mål og meget mere. Men god facilitering kræver planlægning og ikke mindst de rette værktøjer.
I sommers var jeg gæst i TI Pod og vi lavede to afsnit om rollen som mødefacilitator. Her er første afsnit.
Podcast: Bliv en god sparringspartner for dine kollegaer
Jeg var gæst i TI Podcast til en snak om god kollegasparring. Hvad er god kollegasparring? Handler det om, at give gode råd og løsningsforslag? Eller er der andre metoder, der er mere hensigtsmæssige?
3 ting Obama kan lære dig (om effektivitet)
3 snedige måder at spare tid på mailskriveri
Skriver du mange mails på jobbet? Skriver du det samme igen og igen?
Her kan du læse om hvordan du slipper for at skrive de samme mails igen og igen og igen →
5 grunde til at holde gående møder
Sådan siger du fra som FBIs gidselforhandler
Har du af og til svært ved at sige fra? Oplever du at andre presser dig og gør det vanskeligt at sige nej uden at få dårlig samvittighed?
Her er et magisk trick, et godt råd jeg engang har fået og som FBIs agenter også bruger→
33 idéer til at undgå afbrydelser
Bliver du afbrudt for meget? Så gør noget ved det, du kan gøre noget ved (jo, der er altid noget).
Metoden til at arbejde med store opgaver
(der samtidig er uoverskuelige, diffuse, svære at komme i gang med)
3 trin til bedre sparring på arbejdspladsen
I kan lærer meget af at sparre med hinanden på jobbet. Men i en travl hverdag kan det let glide i baggrunden. Få konkrete tips til, hvordan I får mere glæde og gavn af sparringen på arbejdspladsen.
To do-lister, der virker
En to do-liste er mere end bare en opgaveliste. Den skal være et værktøj, der hjælper dig. Hvis du foretrækker en papirversion fremfor en elektronisk kan du finde inspiration i mine to do-lister.
Der er 3 slags to do-lister: Den minimalistiske, den effektive og den vanebrydende. Se hvilken du bedst kan li’ eller bliv inspireret til at designe din egen.
Få styr på indbakken med disse 5 nemme trin
Sådan siger du nej uden dårlig samvittighed
Måske kender du også fornemmelsen af, at du egentlig helst vil sige nej, men ikke helt ved hvordan.Men du kan faktisk nemt blive bedre til at sige nej. Her får du 5 effektive råd til, hvordan du siger nej på en respektfuld måde helt uden dårlig samvittighed.
Hvad skal du lytte til og læse denne sommer?
Jeg er altid på jagt efter inspiration til det gode arbejdsliv. Bøger, podcasts, artikler, apps – you name it. Her er 5 kilder til inspiration anbefaler eller selv vil kaste mig over denne sommer.
Læs artikler
Jeg bidrager løbende til artikler og blogs og får også af og til omtale af andre.