Inspiration

Inspiration

Inspiration

Bliv inspireret uden at hive penge op af lommen

Her finder du tips, tricks og værktøjer til en mere effektiv arbejdsdag.

Kig dig omkring eller tilmeld dig min gratis online miniworkshop og få værktøjer direkte i din indbakke.

Podcast: Styrk dine evner som facilitator

Podcast om Facilitering Vol. II.

Selvom mange af os bruger en stor del af vores arbejdsliv på at være til møder, så kan kvaliteten af møderne være meget svingende. De fleste af os har oplevet ineffektive møder, der trækker ud og dræner for energi.

Men sådan behøver det faktisk ikke at være. Med god mødefacilitering kan du sørge for, at jeres møder bliver både produktive og effektive ved at tage ansvar for mødet.

Lyt til podcasten her →

Podcast: Sådan bliver du en god facilitator

Facilitering kan bruges i mange forskellige arbejdssammenhænge. Det er et vigtigt redskab, der fx kan bruges til møder, workshops, konflikthåndtering, teambuilding, undervisning og meget mere. Formålet med facilitering er kort fortalt at få arbejdsprocesser til at glide nemmere. Facilitatoren kan fx sørge for at styre taletiden, holde processen på sporet, skabe engagement, hjælpe processen med at nå i mål og meget mere. Men god facilitering kræver planlægning og ikke mindst de rette værktøjer.

I sommers var jeg gæst i TI Pod og vi lavede to afsnit om rollen som mødefacilitator. Her er første afsnit.

Lyt med her →

Podcast: Bliv en god sparringspartner for dine kollegaer

Jeg var gæst i TI Podcast til en snak om god kollegasparring. Hvad er god kollegasparring? Handler det om, at give gode råd og løsningsforslag? Eller er der andre metoder, der er mere hensigtsmæssige?

Lyt med her →

3 ting Obama kan lære dig (om effektivitet)

Lær bl.a. at træffe beslutninger lige så effektivt som den tidligere præsident.

Læs mere →

5 grunde til at holde gående møder

Men hvordan får du dine kolleger med på idéen?

Og hvordan tager du referat?

Læs hele artiklen her →

Metoden til at arbejde med store opgaver

(der samtidig er uoverskuelige, diffuse, svære at komme i gang med)

Få metoden her→

3 trin til bedre sparring på arbejdspladsen

I kan lærer meget af at sparre med hinanden på jobbet. Men i en travl hverdag kan det let glide i baggrunden. Få konkrete tips til, hvordan I får mere glæde og gavn af sparringen på arbejdspladsen.

Læs mere her →

To do-lister, der virker

En to do-liste er mere end bare en opgaveliste. Den skal være et værktøj, der hjælper dig. Hvis du foretrækker en papirversion fremfor en elektronisk kan du finde inspiration i mine to do-lister.

Der er 3 slags to do-lister: Den minimalistiske, den effektive og den vanebrydende. Se hvilken du bedst kan li’ eller bliv inspireret til at designe din egen.

Download →

Sådan siger du nej uden dårlig samvittighed

Måske kender du også fornemmelsen af, at du egentlig helst vil sige nej, men ikke helt ved hvordan.Men du kan faktisk nemt blive bedre til at sige nej. Her får du 5 effektive råd til, hvordan du siger nej på en respektfuld måde helt uden dårlig samvittighed.

→ Find de 5 råd her

Hvad skal du lytte til og læse denne sommer?

Jeg er altid på jagt efter inspiration til det gode arbejdsliv. Bøger, podcasts, artikler, apps – you name it. Her er 5 kilder til inspiration anbefaler eller selv vil kaste mig over denne sommer.

→ 5 kilder til inspiration til det gode arbejdsliv

Læs artikler

Jeg bidrager løbende til artikler og blogs og får også af og til omtale af andre.

Klik her for mere inspiration →. 

Go to Top